Søde sager og slankekur

Dengang jeg startede på min diæt så havde jeg bange anelser for at jeg ville have svært ved at holde mig fra søde sager og ville få svært ved at opnå de ønskede resultater på kuren fordi jeg simpelthen ville tage det hele ind igen med kager og is. Efter at have startet godt ud på kuren og den søde tand igen var ved at drive mig til vanvid begyndte jeg dog at undersøge hvad er var af alternativer og jeg blev i den grad overrasket over hvor kreative folk har været og deraf også hvor mange gode alternativer til slik og søde sager der har været.

Noget jeg altid har været stor fan af har været is samt andre friske sager. Derfor var det også en åbenbaring fra himlen nærmest da jeg faldt over muligheder for at lave is. En opskrift jeg tit følger er den som i kan se i denne video som nok er på engelsk, men viser hvor simpelt det kan laves og hvor lækkert det kan blive.

Det var helt nye døre der åbnede sig for mig da jeg fandt frem til ovenstående. Det er selvfølgeligt noget man skal spise med måde. Det er dog ikke som da jeg fik is i gamle dage hvor det var fyldt med sukker og egentlig ikke mættede på samme måde. Det her har nærmest intet der ligner sukker eller andet sødt i sig og mætter også utroligt meget så man ikke skal have så meget af det.

Mine erfaringer og råd omkring vægttab

Jeg har i et tidligere indlæg været inde over hvordan min nye livsstil med god kost og motion har ændret mit liv til noget langt bedre. Jeg får tit spørgsmål angående min kur samt hvordan jeg har formået at holde de kilo nede jeg tabte mig og som heldigvis ikke har vist skyggen af at komme tilbage. Mange var især overrasket over hvordan jeg kunne spise så meget god mad og stadigvæk tabe mig så kraftigt jeg gør. Der er mange myter og forkerte holdninger til vægttab. BT har for nyligt skrevet en liste med 10 af dem som egentlig opklarer en god del af myterne og kommer med gode forklaringer til dem.

Det jeg vil mene der er vigtigst at byde mærke i der er den som omhandler hvordan ens forbrænding kan blive påvirket i en negativ retning hvis man faster meget. For mange så er det at faste blevet en større og større del af en diæt hvilket også kan fungere fint nok, men jeg har nu altid været modstander af det og som man kan se der så er det også noget der faktisk kan have en negativ effekt med tab af muskelmasse. Sidstnævnte er noget mange oplever også på andre kure hvor de glemmer at spise nok protein eller fedt som også gør at kroppen begynder at tage fra musklerne i stedet og så er det godt nok et tab af vægt man opnår, men det er ikke på de punkter man ønsker at opnå dem.